Beställ senast 31/5 för att få kommande boxen i juni. Betala i slutet av nästa månad vid val av faktura.

Frågor & svar

Frågor & Svar

Leverans & beställningsperiod

När & hur levereras min box?

Kattbox är en månadsbox som skickas ut en gång i månaden. De ordrar som skapats månaden innan skickas vanligen ut mellan den 15:e och den 19:e följande månad (om du exempelvis beställer en box mellan 1:e och den 31:e januari skickas den ut mellan den 15:e och den 19:e februari). Efter att vi skickat ut boxarna med PostNord sker leverans vanligen inom fyra vardagar.

Vilka leveransmetoder har ni?

Vi skickar med en tjänst hos PostNord där deras prio är att leverera paketet till din brevlåda. I de fall där paketet inte får plats i din brevlåda kommer paketet att levereras utanför din dörr. Skulle PostNord av någon anledning anse att paketet inte kan lämnas utanför din dörr, kommer det i stället att levereras till närmsta postombud.

Levererar ni utanför Sverige?

I dagsläget levereras Kattbox endast inom Sverige.

När måste jag senast beställa för att få boxen med temat som marknadsförs just nu?

För att få den box som marknadsförs just nu behöver du beställa senast sista datumet av innevarande månad. Exempelvis om du köper mellan 1:e och 31:e januari får du februari-boxen, som vanligen skickas ut mellan den 15:e och den 19:e februari. Vi berättar alltid om den kommande boxens tema i sociala medier och nyhetsbrev, samt även i raden under menyn på denna webbplats. Känner du dig osäker är du välkommen att kontakta oss på support@kattbox.se

Jag ångrar min beställning, hur gör jag nu?

Du har 14 dagars ångerrätt efter att din leverans ankommit din brevlåda eller postombudet. Öppna inte boxen om den kommit i din brevlåda, och låt boxen vara kvar på postombudet om den ankommit dit. Mejla oss på support@kattbox.se om att du önskar ångra boxen, så hjälper vi dig. Vid ångerrätt är det du som köpare som står får returfrakten, men vi kan hjälpa dig att ordna en returetikett som kostar 59 kr. Tänk på att du måste mejla oss innan du gör retur för att vi ska kunna hantera ditt ärende på bästa sätt. Exempelvis måste vi notera att du ångrat ditt köp, hantera din faktura/betalning och även instruera om bästa sätt för returen för att vi ska kunna se att den är från dig.

Betalning & prenumeration

Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?

Klarna Faktura – fakturan skickas till din e-post strax efter att vi markerat din order som skickad (runt den 15:e–19:e månaden efter orderns skapande). Din faktura kommer bifogad i ett mejl från Klarna och fakturan har vanligtvis ett betalningsvillkor på 30 dagar.

Kort – vid val av kortbetalning sker betalningen direkt vid orderskapandet. Vi använder oss av leverantören Stripe för denna metod.

Apple- & Google Pay – via Stripe.

Hur fungerar det att prenumerera?

Först väljer du vilket Kattbox-intervall du vill ha (månadsvis, varannan månad och så vidare). Därefter fyller du i dina uppgifter i kassan och bekräftar ditt köp och betalningsmetod. När du nått bekräftelsesidan för ditt genomförda köp får du hem din beställning vid vårt närmsta utskick. Därefter får du även möjlighet (vilket är valfritt) att dela med dig av vad du tyckte om innehållet, du har även möjlighet att dela din upplevelse på Instagram och/eller Facebook, och på så sätt samla Meowpoäng.

Vid köp av prenumeration kommer det att skapas ordrar automatiskt en gång varje period (perioden är beroende på vad du valt av följande alternativ: en gång i månaden, varannan månad eller var tredje månad) tills dess att du väljer att avsluta din prenumeration. Vi har ingen bindningstid, utan du kan avsluta när du vill.

Exempelvis om du beställt “Månadsvis Kattbox” den 5:e i månaden, kommer kommande ordrar i den prenumerationen att skapas ungefär den 5:e varje månad.

Jag vill bara köpa en present till en kompis, hur gör jag då?

Genom att välja Kattbox – Present i butiken kan du beställa en Kattbox till ett engångsbelopp, där ingen prenumeration skapas. Vid val av denna produkt kommer du i kassan kunna ange vad du vill att vi skriver i locket på boxen. Leveransadressen du anger i kassan rekommenderas vara din presentbox-mottagares adress. Du skriver alltså först i din adress som faktura-adress, därefter klickar du i att du vill ange separat leveransadress – där skriver du i din kompis adress. Känner du dig osäker över detta kan du mejla oss på support@kattbox.se efter att din order är skapad.

Kan jag avsluta prenumerationen när som helst?

Vi har ingen uppsägningstid, så du kan avsluta din prenumeration när du vill. Du måste däremot avsluta din prenumeration senast dagen innan datumen för när din debitering/förnyelseorder brukar ske om du inte vill ha den kommande boxen. Exempelvis om förnyelseorder vanligtvis brukar ske den 12:e i din prenumeration måste du avsluta din prenumeration senast den 11:e. Du är såklart alltid välkommen att skapa en ny prenumeration, när du vill igen, i framtiden.

Du kan avsluta din prenumeration enkelt genom att logga in på ditt konto här på Kattbox.se – klicka på “Prenumerationer” i medlemsmenyn till vänster, och sedan väljer du “klicka här” bredvid texten om att avsluta prenumeration. Följ därefter instruktionerna. Är du inloggad hittar du länken här.

Innehåll & anpassning

Vad innehåller en Kattbox?

Varje månad innehåller Kattbox ett nytt och överraskande innehåll. Boxen innehåller alltid roliga leksaker, och ofta även godis eller mat – ibland även tillbehör till katten. Värdet på innehållet är alltid minst det du betalat exklusive frakt (Kattbox kostar 299 kr varav frakt är på 29 kr, så värdet är alltid minst 270 kr), men brukar vara värt över 300 kr. Vid vissa speciella tillfällen är värdet mycket högre. Kattbox bör inte ses som en rabatt-box där du får ett superhögt värde för ett lågt pris, utan Kattbox är en lyxig box som specialiserar sig på att göra något roligt och spännande för katter.

Min katt äter inte specifik mat/godis, kan man välja bort det?

Om din katt exempelvis inte gillar fisk, eller inte vill ha våtfoder, så går detta att välja bort i kassan under fältet för vad din katt inte gillar. Där finns en lista över flera olika saker gällande mat eller godis som du kan välja att ta bort från din box. Du kan också välja att inte få något ätbart alls, om du vill. Du kan även i framtiden ändra din anpassning inom de val vi erbjuder, mejla oss då på support@kattbox.se

Vi gör vårt yttersta för att tillgodose ditt val av anpassning, vi kan dock inte hållas ansvariga för om anpassningen blir felaktig. För att säkerställa att produkten är i enlighet med din katts allergier är det viktigt att du läser innehållsförteckningen på produkten innan du ger den till din katt.

När du angett en anpassning hanteras den på följande sätt: månadens info-kort med produkter kommer att kollas igenom mot den anpassning du angett, skulle någon produkt i den boxen innehålla det du önskat ta bort, kommer vi markera produkten på info-kortet. Därefter tas produkten ur din box och ersätts med något annat för samma värde. Ersättningsprodukten kan komma att upprepas under åren eftersom dessa inte är en del av ordinarie utskick, (ordinarie utskick har omsorgsfullt valts ut för att innehålla nya, spännande produkter varje månad).

Konto & meowpoäng

Hur fungerar meowpoäng?

Du kan samla Meowpoäng genom att dela bilder/videoklipp på Instagram, Facebook och Youtube (och skickar in länkarna via ditt medlemskonto). Du kan också samla Meowpoäng genom att recensera månadens box, och så vidare. När du uppnått 500 Meowpoäng kan du trycka på en knapp på ditt medlemskonto som växlar in dessa. Vi kommer då skapa en gratis order för dessa poäng på Kattbox värde 299 kr åt dig. Du kan läsa mer om hur du samlar meowpoäng här.

Hittar du inte svar på din fråga? Kontakta gärna oss, så hjälper vi dig

Läs gärna mer i våra villkor.